پنجره خانه

پنجره خانه


یکی از ارکان اصلی ساخت پروژه‌های ساختمانی، استفاده از درب و پنجره های مناسب می‌باشد. نقش پنجره‌ها در ساختمان سازی بسیار تاثیرگذار هستند. موضوع حائز اهمیت انتخاب محصولی است که علاوه بر داشتن استانداردهای بین المللی دارای ایمنی، استحکام، تنوع ، زیبایی و صرفه اقتصادی باشد. پنجره، چشمی برای خانه ماست و دریچه ای که از آن تنفس می‌کند. در این مقاله به بررسی نقش پنجره در ساختمان سازی میپردازیم.

درب و پنجره یکی از مهم‌ترین اجزا در ساختمان سازی می باشد و اگر به درستی انتخاب و نصب نشود مهندسین ناظر و کارشناسان آن را تایید نمی‌کنند و نمی‌توان در آن ساختمان زندگی کرد بنابراین قبل از ساخت و ساز و خرید درب و پنجره دوجداره باید اطلاعات کافی در این باره داشته باشید.

بیشتر بخوانید: حفاظ شیشه ای

نمای پنجره ساختمان
نمای پنجره ساختمان

نقش پنجره در ساختمان سازی

جایگاه و کاربرد پنجره نه تنها برای ساختمان، بلکه از لحاظ فرهنگی هم دارای اهمیت است. تا جایی که در طول تاریخ اقوام و تمدن‌های مختلف، پنجره خانه‌ها و ساختمان‌های خود را طوری ساخته و اجرا می کردند که تا حدودی بازتاب دهنده سلیقه و باور عمومی شان باشد. امروزه تقریبا برای انتخاب مدل پنجره خانه‌های مسکونی، تقریبا هیچ محدودیتی وجود ندارد. هر طراح یا صاحب ملکی می‌تواند برای خانه‌ای که در حال ساخت یا بازسازی است پنجره مدرن یا کلاسیک انتخاب کند.

بیشتر بخوانید: انواع شیشه ساختمانی

پنجره خانه
پنجره خانه

چه پنجره ای مناسب فضای شماست؟

برای سقف های بلند و اتاق‌های بزرگ می‌توان از پنجره های بزرگ با ارتفاع کم یا پنجره‌های طولی که معمولا در دهلیزها و سالن های چند طبقه به کار می‌روند استفاده کرد. برای اتاق های کوچکتر می‌توان با استفاده از پنجره هایی که دارای ارتفاع کمتری نسبت به کف هستند از نور بیشتر و مناظر بهره ببرید.

بیشتر بخوانید: شیشه دو جداره

پنجره ساختمان
پنجره ساختمان

موارد مهم در انتخاب پنجره خانه مسکونی

پنجره راه ارتباطی افراد داخل ساختمان با فضای بیرون است. از طرف دیگر، تصور ساختمانی بدون پنجره حتی برای عابرین و افرادی که از بیرون به آن نگاه می‌کنند هم بسیار ناخوشایند و هراس‌انگیز است.

برای مشاهده نمونه کارهای ما به آپارات پنجره شهر مراجعه نمایید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!