طریقه شستن پردهای زبرا

طریقه شستن پردهای زبرا


پرده شید رول بسیار پرکاربرد است و گزینه‌ای زیبا جهت تزئین پنجره‌ها و فضای خانه می‌باشد. این پرده‌ها امروزه در اکثر منازل دیده می‌شوند، اما یکی از مهم ترین دغدغه‌های مشتریان نحوه تمیز کردن پرده شید رول می‌باشد. زیرا این محصول همانند هر وسیله دیگری در خانه می‌تواند گرد و غبار را با گذشت زمان به خود بگیرد، مواد غذایی به آن پاشیده شود و یا به هر دلیل دیگری کثیف شود. خوشبختانه این پرده‌ها قابل شستشو بوده و شما می‌توانید در منزل به راحتی و با صرف زمان کمی آن را تمیز کنید.

جارو کشیدن و تمیز کردن پرده شید رول

۱- باز کردن کامل پرده

برای تمیز کردن پرده شید رول پرده را در بازترین و پایین ترین حالت قرار داده تا بتوان تمام آن را تمیز کرد. شاید در حالت عادی و در استفاده‌های روزانه پرده‌ها را کامل پایین نکشید، ولی برای تمیز‌کردن باید آنها را کاملا باز کنید. هیچ وقت سعی نکنید که فقط قسمتی از پرده که کثیف شده را تمیز کنید، این کار در دراز مدت می تواند موجب تغییر رنگ در پرده‌‌های شما شود.

بیشتر بخوانید: پرده برقی وانواع آن

شید رول دوبل
شید رول دوبل

۲- استفاده از جاروبرقی

با استفاده از فرچه جاروبرقی، تمام گرد و غبار‌های پرده را از بین ببرید. فرچه را با حرکات افقی از سمت چپ به راست حرکت دهید و به همین شکل تا پایین حرکت کنید.

طریقه شستن پردهای زبرا
طریقه شستن پردهای زبرا

۳- تهیه مایع شست وشو

مقداری آب ولرم را با مایع ظرف شویی ملایم مخلوط کنید. یک قاشق (۱۵ میلی لیتر) مایع ظرفشویی و چهار فنجان (۱ لیتر) آب ولرم را با هم ترکیب کرده سپس محل را آنقدر هم بزنید تا به طور کامل حل شود. از هرگونه مواد پاک کننده شیمیایی و سفیدکننده جدا خودداری کنید زیرا ممکن است به رنگ پرده شما آسیب بزند.

۴- خیس کردن اسفنج با محلول شست و شو

یک اسفنج یا حوله تمیز در محلول فرو برده و آب اضافه آنرا بگیرید. اسفنج یا حوله باید تماما توسط ترکیب خیس شود. قبل از تمیز کردن پرده‌ها، حوله یا اسفنج را تا جایی بچلانید که آب از آن چکه نکند.

طرز شستن شيد
طرز شستن شيد

۵- شروع به تمیز کردن پرده کنید.

از بالاترین قسمت شروع کرده از سمت چپ به راست پرده را تمیز کرده و به همین شکل تا پایین ادامه دهید، حین تمیز کردن پرده، اسفنج یا حوله را چند بار در محلول بخیسانید. اگر اسفنج یا حوله به شدت کثیف شدند، آن‌‌ها را تعویض کنید.

۶- استفاده از پاک کننده‌های لکه پارچه برای لکه‌های سخت تر

این محلول‌ها زمانی استفاده می‌شود که لکه ای بر روی پرده با محلول آب و صابون پاک نشود. البته حتما قبل از استفاده دستورالعمل شرکت سازنده را به طور دقیق بخوانید و در ابتدا سعی کنید آن را بر روی یک قسمت کوچک از پرده که زیاد در دید نیست امتحان کنید تا مشکلی پیش نیاید و سپس برای قسمت‌های دیگر استفاده کنید. پرده‌ها را باز نگه دارید تا کاملا خشک شود.

تمیز کردن پرده شید رول با آب

۱- پرده ها را از محل اتصالشان جدا کرده و روی زمین پهن کنید.

۲- با فرچه جاروبرقی آن را جارو بزنید.

اگر فرچه جارو برقی ندارید، از یک حوله تمیز و خشک برای از بین بردن گرد و غبار روی پرده استفاده کنید.

پرده دابل شید
پرده دابل شید

۳- در وان یا تشت بزرگی کمی آب ولرم ریخته و مقداری آب شوینده به آن اضافه کنید.

  • برای این مقدار آب ۲ تا ۳ قاشق مایع ظرفشویی هم کفایت می‌کند. حدود نصف وان یا تشت را از آب ولرم پر کنید.
  • از سفید کننده و شوینده‌هایی که ترکیبات سفید کننده در خود دارند استفاده نکنید.

۴- پرده‌ها را در وان یا تشت قرار داده دهید

بعد از اینکه پرده‌ها را در وان یا تشت قرار دادید اجازه دهید تا برای ۲ الی ۳ ساعت خیس بخورند. پرده‌ها باید کاملا باز باشند.

طرز شستن شيد
طرز شستن شيد

۵- با یک فرچه نرم دو طرف پرده‌ها را بسایید.

۶- آب تشت یا وان را خالی کرده و پرده‌ها را با آب تمیز، آبکشی کنید.

از تمیز شدن و از بین رفتن کل اثرات صابون مطمئن شوید، زیرا صابون باقیمانده می‌تواند موجب جذب دوباره جرم و گرد و غبار شود.

۷- پرده‌ها را روی بند رخت خشک کنید.

به هیچ وجه از خشک کن استفاده نکنید، چون حتی اگر بتوانید پرده‌ها را در آن جا بدهید، گرما به پرده ‌ها آسیب زده و آن ها را از شکل می‌اندازد.

طریقه شستن پردهای زبرا 2
طریقه شستن پردهای زبرا ۲

۸- وقتی پرده‌ها کاملا خشک شدند، آن‌ها را دوباره به محل مورد استفاده شان وصل کنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد شستشوی پرده های شید رول میتوانید ویدئو زیر را مشاهده نمایید. ویدئو های بیشتر در آپارات پنجره شهر

شرکت پنجره شهر تولید و عرضه کننده انواع درب و پنجره دوجداره، توری پلیسه ای، سقف متحرک استخر و شیشه سکوریت و … می‌باشد. جهت سفارش محصولات و یا مشاوره با کاشناسان ما تماس بگیرید.

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)

۹ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *