انواع درب بالکن، تراس و پاسیوها

انواع درب بالکن، تراس و پاسیوها


درب و پنجره upvc انواع محتلفی دارد که شما می‌توانید با توجه به نیاز خود و در نظر گرفتن سلیقه خود درب و پنجره موردپسند خود را سفارش دهید. درب upvc بالکنی نوعی از درب‌های دوجداره است که کاربردهای بسیاری دارد. این درب‌ها را گاها برای دید بهتر محیط به کار می‌برند. درب بالکن از ورود گردوغبار به داخل بالکن جلوگیری کرده و در برابر آلودگی‌های هوا، باکتری و خاک به درون جلوگیری می‌کند. همچنین ورود آلودگی صوتی را به شدت کاهش می‌دهد. به همین دلیل در این مقاله به بررسی انواع درب بالکن و پاسیو و کاربردهایشان پرداخته‌ایم.

اهمیت درب بالکن در فصل بهار بیش‌تر از هر وقت دیگری مشخص می‌شود. یعنی همان زمانی که باید از زیبایی‌های این فصل نهایت لذت را برد. در این فصل با وجود نسیم خنک بهاری که با عطر گل‌ها ادغام شده‌اند حال و هوای خانه را به کل عوض می‌کند. بنابراین در این فصل کمتر دربی از بالکن‌ها هستند که به روی خانه بسته شده‌اند.

درب دوجداره بالکن upvc

درب بالکنی دوجداره upvc، به دلیل استفاده در تراس تولید می‌گردد و از لحاظ عملکردی یعنی بودن و امنیت دارای بهترین نوع یراق آلات می‌باشد. که بسته به نوع سلیقه و نظر مشتری می‌تواند تک حالته یا دوحالته طراحی گردد. پروفیل upvc مورداستفاده در درب بالکنی از نوع دوجداره بوده ودارای استقامت بسیار بالاتری نسبت به دیگر پروفیل‌ها می‌باشد.

در ایران، بیشتر پنجره‌ها ی تک‌حالته و یا دوحالته و در بین درب‌ها از نوع درب بالکنی استفاده می‌شود و دلیل آن درزبندی بسیار خوب می‌باشد. و در مقابل دیگر نوع درب‌ها و پنجره محبوبیت بیشتری دارد. این درب‌ها را هم می‌توان تمام شیشه تهیه کرد و هم مقداری از آن را با پنل و بقیه را با شیشه تهیه کرد. درب upvc موارد استفاده گوناگونی دارد که غالبا ما آن‌ها را برای درب‌های بالکن یا سرویس‌ها استفاده میکنیم.

ویژگی‌های درب upvc

  • عایق حرارت
  • نصب مهندسی
  • عایق کامل برای گرد و خاک
  • بالا بودن امنیت و یراق آلات مرغوب
  • عایق صدا در برابر آلودگی های صوتی
  • امکان ساخت در ابعاد متنوع درب دوجداره
  • قابلیت نصب توری کرکره‌ای بر روی درب بالکنی
  • امکان استفاده در فضای مختلف داخلی و خارجی

این درب‌ها را گاها برای دید بهتر محیط به کار می‌برند، که علاوه بر ایجاد دید مناسب عایق بندی حرارتی و عایق بندی از لحاظ گرد و خاک مورد توجه قرار می‌گیرد. استفاده از این درب‌ها می‌تواند این نیاز را برآورده کند.

پنجره شهر انواع درب و پنجره دوجداره upvc را در انواع رنگ و طرح مختلف تولید می‌کند. شما می‌توانید بهترین نوع پنجره را انتخاب کنید و سفارش دهید.

درب تراس یا بالکن
درب تراس یا بالکن

درب‌های شیشه ای

یکی دیگر از انواع درب تراس درب های شیشه ای است. زیبایی‌هایی که در پاسیو وجود دارد حیف است پشت درب پاسیوهایی که شفاف نیستند پنهان شود. بهترین درب‌ها برای پاسیو و حیاط خلوت مدل شیشه‌ای هستند. این نمونه‌ها به ما این امکان را می‌دهد که از فضای زیبایی که پشت آن هست هم لذت ببریم و علاوه بر این شیشه یک گزینه خوب برای استفاده از نور و روشنایی فضای بیرون است.

البته مدل‌های تمام شیشه‌ای هم مشکلات خاص خود را دارند. یکی این که شیشه‌های استفاده شده باید از نوع مرغوب باشد تا با فشار‌های کوچک شکسته نشود. چرا که شکستن آن ها می‌تواند موجب بروز حوادثی ناگوار شود. و نکته‌ی دیگری در مورد نمونه‌های تمام شیشه‌ای وجود دارد تمیزکاری مرتب آن‌هاست. و لکه‌هایی که در اکثر مواقع مهمان این درب‌ها هستند. لذت برای آن‌ها باید مراقبت بیشتری بکار بست.

انواع درب بالکن
انواع درب بالکن

ترکیب شیشه با فنس

نوعی دیگر از درب‌های شیشه‌ای موجود است که در آن شیشه با فنس و حفاظ ترکیب شده است. این مدل‌ها هم شفاف هستند و هم نور را مهمان خانه می‌کنند. یکی دیگر از مزیت‌های مدل شیشه‌ای با فنس این است. که هم از لحاظ مسائل امنیتی مطمئن تر می‌باشند و هم اینکه خطر شکستگی آن‌ها در اثر ضربه کمتر می‌شود. چون به نوعی با همان فنس و محافظ محکم شده‌اند. از لحاظ نحوه باز و بسته شدن و عملکرد هم، انواع گوناگونی برای درب درب تراس و حیاط خلوت وجود دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها و نحوه عملکردشان و این که برای چه فضاهایی مناسب هستند.

در دوجداره تراس
در دوجداره تراس

درب‌های کشویی

گاهی فضای تراس آنقدر کوچک است که اگر قرار باشد درب تراس رو به آن باز شود عملا فضایی برای رفت و آمد باقی نمی‌ماند. نمونه‌های کشویی در این فضاهای خیلی کوچک بهترین انتخاب است.

ویدئو درب بالکن کشویی


درب‌های تاشو

از دیگر انواع درب تراس درب های تاشو هستند. نمونه‌های تاشو هنگام بازو بسته شدن فضای زیادی را اشغال می‌کنند. لذا باید در فضاهایی استفاده شوند که به اندازه کافی فضا بزرگ باشد. اگر خانه ای ویلایی دارید که بالکن و پاسیوی بزرگ هم دارد می‌توانید به راحتی از این مدل استفاده کنید.

درب دوجداره بالکن
درب دوجداره بالکن

ویدئو درب بالکن شیشه ای تاشو


درب‌های چرخشی یا محوری

این مدل از درب‌ها قابلیت چرخیدن تا ۹۰ درجه حول یک محور را دارند. نمونه‌های چرخشی هم، معمولا زمانی که درب ورودی خیلی بزرگ باشد مورد استفاده قرار می‌گیرد. و زیبایی خاص خود را دارند. مدل‌های چرخشی بسیار شیک هستند و در جایی که مورد استفاده قرار می‌گیرند به بیننده این حس را منتقل می‌کنند که با خانه‌ای مدرن رو به رو شده است. برای پاسیوهای کوچک و بالکن‌های کوچک امروزی معمولا کاربردی ندارند و مثل نمونه‌های تاشو وقتی به اندازه کافی بزرگ دارید به سراغ استفاده از این مدل بروید.

درب تراس
درب تراس

درب‌های آلومینیومی

نمونه‌های آلومینیومی یکی از متداول‌ترین درب‌های مورداستفاده برای بالکن و پاسیو در خانه‌های امروزی هستند. این نمونه‌ها دارای قاب آلمینیومی هستند که دور شیشه قرار گرفته‌اند. این مدل از درب‌ها بسیار سبک هستند و معمولا هم استفاده از آن‌ها مقرون به صرفه می‌باشد. به همین دلیل بیشتر از سایر موارد مورد توجه معماران و ساختمان سازها قرار گرفته‌اند. علاوه بر این ورق‌های آلمینیوم را می‌توان در رنگ‌های مختلف تهیه کرد و زیبایی‌های خاص آفرید.

در پی وی سی بالکن
در پی وی سی بالکن

درب های آکاردئونی

درب های آکاردئونی از ذیگر انواع درب تراس است. این مدل‌های درب هم جزء آن دسته هستند که در فضاهای کوچک مورد توجه قرار می‌گیرند. یک ویژگی منحصر به فرد این مدل‌ها تنظیم میزان بازشوندگی آن‌هاست. نمونه‌های آکاردئونی هم به دلیل ظاهر خاص و جذابی که دارند زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرند. با استفاده خلاقانه از آن‌ها می‌تواند زیبایی‌های چشم گیری بین فضای بیرونی و داخلی ایجاد کند.

درب بالکن
درب بالکن

ویدئو درب تراس شیشه ای آکاردئونی


شما می‌توانید برای دریافت مشاوره از نمایندگی‌های معتبر و مشاهده انواع درب و پنجره به وبسایت پنجره شهر مراجعه نمایید.

علاوه بر این درب‌ها محصولات دیگری از قبیل انواع پارتیشن بندی با شیشه دوجداره، پرده کرکره‌ای، انواع توری پلیسه و پنجره‌ upvc و محصولات دیگری نیز وجود دارد که در صورت نیاز می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید.

برای مشاهده نمونه کارهای انجام شده توسط تیم پنجره شهر میتوانید ویدئو زیر را مشاهده نمایید. ویدئو های بیشتر در آپارات پنجره شهر

پروژه های اجرایی پنجره شهر

پروژه درب آلومینیومی و کرتین وال بابلسر
پروژه درب بالکن
پروژه پنجره upvc دورولمینت در سرخرود
پروژه درب دوجداره بالکن سرخرود
پروژه پنجره آلومینیومی و نرده هنزا
پروژه درب تراس
پروژه پنجره upvc دورولمینت در سرخرود
پروژه درب تراس دوجداره
۴.۷/۵ - (۷ امتیاز)

۹ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *