شستشوی توری پلیسه

امروزه پنجره‌های دوجداره به دلیل بیشترین عایق صوتی و حرارتی دارای کاربری‌های گسترده‌ای در صنعت ساختمان‌سازی می‌باشد. از طرفی این روزها کمتر پنجره‌ای را می‌بینید که بدون توری باشد. بنابراین نصب توری پنجره سالم‌ترین راه برای دور ماندن از آسیب حشرات و ورود گرد و غبار است. توری پنجره محل عبور جریان هوایی است که با خود آلودگی‌هایی همراه دارد. این گرد و غبار موجود در جریان هوا، بر روی توری می‌نشیند و نظافت و شستشو را امری اجتناب ناپذیر می‌کند. در این مقاله از پنجره شهر سعی داریم شما را با نحوه‌ی شستشوی توری پلیسه پنجره دوجداره آشنا کنیم.

توری پلیسه‌ای چیست ؟

توری پلیسه‌ از انواع توری های تاشونده است. این تورها دارای انعطاف هستند و به راحتی باز و بسته می‌شوند. نصب آسان و کارایی خوب آنها موجب شده تا استفاده از این توری ها گسترش یابد. این توری ها به طور معمول از جنس پلی‌استرین ساخته می‌شوند و از کیفیت بالایی نیز برخوردارند. این توری ها ظاهری شفاف دارند و در مقابل کثیفی مقاوم است، اما بهتر است هر چند وقت یکبار آن‌ها را تمیز کنید.

نحوه شست و شوی توری پلیسه

توری پلیسه را چگونه بشوییم ؟

استفاده از این توری‌ها در مقایسه با توری‌های فلزی به مراتب بهتر است زیرا گرد و غبار را به خود جذب نمی‌کنند، اما برای حفظ کیفیت این توری‌ها بهتر است سالی یکبار آن‌ها را بشویید. برای شستن و تمیز کردن توری پنجره لازم است تا فریم آن از قاب پنجره کامل جدا شود. لذا در ابتدا باید نوع فریم را مشخص کنید. اما به صورت کلی:

  • برای شستشو کافیست از مواد شوینده ملایم و فشار آب استفاده کنید. هنگام خارج کردن و یا قرار دادن توری در چارچوب، دقت کنید نخ توری آسیب نبیند.
  • بعد از جدا کردن توری نوبت به تمیز کردن و نظافت آن می‌رسد.
  • در ابتدا را روی یک سطح صاف پهن کرده و کامل باز می‌کنیم.
  • سپس با یک دستمال مرطوب گرد و غبارهای روی توری را پاک می‌کنیم. برای اینکه منافذ ریز توری هم کامل پاک شود می توان از مواد شوینده و اسپری‌های چند منظوره نیز استفاده کرد. به این صورت که مواد شوینده را روی سطح توری ریخته و با فشار آب سوراخ‌های توری را باز کنید، و با یک مسواک نرم یا یک فرچه مخصوص شست و شوی یقه لباس برای تمیز کردن توری استفاده کنید. هرگز سیم ظرفشویی یا اشیا زیر و برنده را روی توری نکشید.
  • در دو حالت باز و بسته توری را شستشو دهید تا اثری از مواد شوینده روی آن باقی نماند.

شستشوی توری پلیسه‌ای تک فریم

در توری تک فریم، توری به چهارچوب قاب متصل شده‌است. به این ترتیب در اثر باز و بسته کردن مداوم، توری تغییر حالت نمی‌دهد و دفرمه نمی‌شود. اما مشکل اینجاست که نمی‌توان توری را از قاب جدا کرد. برای شستشوی این مدل توری لازم است تا قاب را همراه توری از پنجره باز کنید. به کمک پیچ گوشتی و با آرامش همه پیج‌هایی را که توری را به قاب متصل کرده، باز کنید. مراقب باشید برای نصب به این پیچ‌ها احتیاج دارید.

شستشوی توری پلیسه ای تک فریم

شستشوی توری پلیسه‌ای دبل فریم

از مهم‌ترین ویژگی‌های توری دبل فریم نظافت آسان با جا به جا کردن توری است. چارچوب قاب دور این نوع توری از دو فریم جدا ساخته شده‌است که فریم اول به پنجره پیچ می‌شود اما فریم دوم با فشار در فریم اول قرار می‌گیرد. زمانی که می‌خواهیم برای شستشوی توری دبل فریم اقدام کنید، کافیست توری را جمع کنیم، سپس فریم دوم (تنها در پروفیل‌های ارتفاعی استفاده شده‌است) را از چارچوب ثابت قاب دور، جدا می‌کنیم و خارج می‌کنیم.

نحوه شست و شوی توری پلیسه

نصب توری پس از شست و شو

جنس این توری‌ها به صورتی است که به راحتی تمیز می‌شوند. تقریبا با همان فشار آب ساده همه منافذ توری باز شده و تمیز می‌شوند. برای نصب توری پلیسه دبل فریم، کافیست فریم دوم را روی فریم اول سوار کنید. با کمی فشار فریم دوم در سر جای اولیه قرار می گیرد.

توری پلیسه تک فریم را هم با بستن پیچ‌ها می‌توانید در محل صحیح نصب کنید. هم پیچ‌ها را ببندید تا فریم کامل ثابت شود. شاید در ابتدا این کار کمی خسته کننده و دشوار باشد اما فراموش نکنید که تنها سالی یکبار این کار را انجام می‌دهید. حتی در فصول سرد سال می‌توانید به طور کامل توری را باز کنید تا کمتر کثیف و آلوده شود.

بیشتر بخوانید: آموزش نصب توری پلیسه + ویدئو

برای اطلاعات بیشتر میتوانید ویدئو زیر را مشاهده کنید. برای ویدئوهای بیشتر به آپارات پنجره شهر مراجعه نمایید.

جهت سفارش توری پلیسه و دریافت مشاوره در این زمینه با کارشناسان پنجره شهر تماس بگیرید.

۳.۵/۵ - (۲ امتیاز)

۵ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *