تمیز کردن کرکره فلزی

شیوه تمیز کردن پرده کرکره فلزی بسیار کاربردی هستند و تمیز کردن مرتب به شما کمک کرده تا آن‌ها را تمیز و زیبا نگه دارید. این کار بسیار ساده است و فقط چند دقیقه وقت شما را خواهد گرفت. پرده ها به علت محل نصب آن‌ها، به صورت مستقیم در معرض گرد و خاک قرار می گیرند و آلوده می‌شوند. این گرد و خاک‌ها موجب کدر و کثیف شدن پرده می‌شوند و ظاهری ناخوشایند به خانه می‌دهند. به همین دلیل باید هر چند ماه بسته به میزان کثیف بودن، آن‌ها را نظافت کرد. دراین مقاله از پنجره شهر، به شما انواع شیوه شیوه تمیز کردن پرده کرکره فلزی را آموزش خواهیم داد.

تمیز کردن آسان با گردگیر

قبل از شروع پرده خود را چک و اگر لکی چسبنده پیدا کردید توسط ماده شوینده ملایم مانند مایع ظرفشویی یا شیشه شور از بین ببرید. سپس به سرعت پرده خود را با دستمال خشک کنید پرده خود را در حالت بسته قرار داده و با گردگیر نرم هر اسلیت را تمیز کنید. از میانه اسلیت شروع کرده و آرام به سمت گوشه‌ها ادامه دهید و زمانیکه تمام اسلیت‌ها را در این قسمت پاک کردید آن‌ها را باز و بسته کرده و از سمت دیگر همان کار را انجام دهید.

تمیز کردن با گردگیر
تمیز کردن پرده کرکره ای با گردگیر

تمیز کردن آسان با جاروبرقی

یکی از آسان ترین روش‌های این کار، استفاده از جاروبرقی هست. لازم به ذکر است تنها زمانی با جاروبرقی پرده‌های خود را تمیز کنید که جاروی شما دارای قسمت نرم برای استفاده از مبلمان و پرده را دارا باشد. برای تمیز کردن کرکره با استفاده از جاروبرقی، اول باید پرده را ببندید. سپس، قسمت نرم جاروی خود را متصل کرده و به آرامی روی پرده از بالا به پایین حرکت دهید. فراموش نکنید که قدرت مکش باید در حد مناسبی باشد که کرکره شما آسیب نبیند.

تمیز کردن پرده کرکره با جارو برقی
شیوه تمیز کردن پرده کرکره فلزی

شیوه تمیز کردن پرده کرکره فلزی با بخارشو

اگر در خانه دستگاه بخارشو دارید، استفاده از آن نیز می‌تواند در تمیز کردن پرده مفید باشد. توجه داشته باشید که روش نظافت با بخارشو تنها برای پرده کرکره فلزی بوده و مناسب پرده کرکره چوبی نمی‌باشد.

تمیز کردن پرده کرکره ای با بخارشو

جدا کردن پرده کرکره شما در فضای بیرون

یکی دیگر از روش‌هایی که برای تمیز کردن کرکره‌های فلزی وجود دارد، جدا کردن آن و تمیز کردن در یک مکان دیگر است. اول از هر چیز آن قسمت را با پهن کردن پتو یا زیر انداز آماده کنید. این باعث جلوگیری از هرگونه خط و خش بر روی پرده می‌شود. سپس سطلی را با آب گرم پر کرده و با کمی ماده شوینده حل کنید. سپس پرده خود را جدا کرده و روی سطح نرمی که قبلا فراهم کردید پهن کنید. توسط برسی نرم یا اسفنج غیر ساینده هر اسلیت را تمیز کنید و بعد با آب بشویید. برای هر لک سرسخت این مرحله را چندین بار تکرار کنید. زمانی که پرده شما به طور کامل تمیز شد باید جایی را پیدا کنید که آن را برای جلوگیری از رشد کپک بعد از خشک شدن آویزان کنید، سشوار بر روی حالت خنک به این کار سرعت بیشتری می‌بخشد.

بیشتر بخوانید: پرده کرکره ای مناسب برای فضای پذیرایی

clean metal blinds

تمیز کردن پرده کرکره ای در داخل خانه

اگر جایی خارج از منزل برای تمیز کردن پرده‌تان ندارید می‌توانید آن را در حمام تمیز کنید. مثل روش قبل یک زیرانداز یا حوله پهن کنید، وان حمام را با آب گرم پر کرده تا جایی که تمام پرده را پوشش دهد سپس کمی ماده شوینده اضافه کنید. برای لکه‌های سرسخت پرده را مدتی رها کرده تا حسابی خیس بخورد. پرده را با آب سرد شسته و سپس آویزان کنید.

تمیز کردن پرده کرکره چوبی

کرکره چوبی باعث ایجاد محیطی گرم و جذاب در منزل می‌شود، اما برای حفظ زیبایی به تمیز کردن مرتب نیاز دارد. مانند سایر محصولات چوبی رطوبت بیش از حد می‌تواند برای پرده شما مضر باشد و باعث بادکردن و ایجاد انحنا در تیغه‌های آن شود، بنابراین توصیه می شود از استفاده آب و هرگونه مواد تمیزکننده خودداری کنید. از پارچه‌های تمیز و نخی جهت پاک کردن گرد و غبار استفاده کنید. تیغه‌ها را در یک جهت ببندید و با یک دستمال خشک پارچه‌ای آن را از بالا به پایین پاک کنید و سپس تیغه را برگردانده و طرف دیگر را تمیز کنید.

در این ویدئو چگونگی تمیز کردن پرده کرکره ای فلزی را بیشتر توضیح داده ایم. برای مشاهده ویدئوهای بیشتر به آپارات پنجره شهر مراجعه نمایید.

شرکت پنجره شهر تولید و عرضه کننده انواع پنجره دوجداره ، نرده شیشه ای، نمای شیشه ای و شیشه لمینت می باشد، جهت سفارش محصولات و مشاوره با کارشناسان ما تماس بگیرید.

۱/۵ - (۱ امتیاز)

۳ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *