درب یو پی وی سی چیست؟ و چه تفاوتی با سایر درب ها دارد؟

درب یو پی وی سی


upvc نوعی پلاستیک است که در پروسه تولید سفت و سخت شده و انعطاف پذیری اش را از دست داده است. اغلب برای ساخت لوله، قاب پنجره و درب های ضد آب از این پروفیل استفاده می‌شود. درب یو پی وی سی از درب های ضد آب است که نه دچار خوردگی می‌شود و نه رطوبت به آن صدمه می‌زند. upvc ماده‌ای از مشتقات نفت است که در ساخت درب و پنجره دوجداره و صنایع ساختمان سازی کاربرد فراوان دارد. در این مقاله به درب upvc چیست و چه تفاوتی با سایر درب ها دارد می پردازیم.

استفاده از درب upvc در ساختمان‌های جدید و نوساز بسیار رایج شده است. استفاده از درب upvc به دلیل ضد آب بودن درب‌ها، بالاتر بودن امنیت آن‌ها، عایق بودنشان در برابر گرما و سرما ،صوت و نفوذ پذیری در برابر ورود گرد و غبار گسترش یافته است.

بیشتر بخوانید: حفاظ شیشه ای

ویدئو پروژه اجرایی درب upvc


درب یو پی وی سی چیست؟

درب یو پی وی سی، نوعی درب دوجداره است که با استفاده از ماده upvc تولید می‌شوند. این درب‌ها به اندازه سایر درب‌های آهنی و آلومینیومی و حتی بیشتر از آن‌ها مقاومت دارد. درب‌های دوجداره یو پی وی سی در ابعاد، طرح‌ها و رنگ‌های بسیار متنوع تولید می‌شوند. این درب‌ها به دلیل مقاومت بالا موجب افزایش امنیت محیط موردنظر می‌شوند.

این درب‌ها علاوه بر زیبایی و ظرافت موجب صرفه جویی در مصرف انرژی نیز می‌شوند. پروفیل‌های upvc دارای شبکه‌های تو خالی هستند بنابراین بهترین عایق حرارتی و برودتی محسوب می‌شوند. درب upvc سبک و کم وزن است و در برابر تغییرات آب و هوا، تغییرات دمایی و حتی آتش سوزی مقاوم بوده و تغییر شکل نمی‌دهد. تنوع رنگی از دیگر مزایای آن است.

درب upvc برای انباری
درب یو پی وی سی

درب upvc ضد آب

درب‌های upvc یکی از انواع درب‌های ضد آب هستند. البته انواع دیگر درب‌ها را نیز می‌توان به روش‌های مختلف ضد آب کرد، اما شناخته شده‌ترین نوع درب‌های ضدآب، همین درب یو پی وی سی هستند. البته لازم به ذکر است که درب‌های ضد آب upvc با درب‌های معمولی upvc متفاوت است. این کلاف و بافت درب‌های ضد آب معمولا نفوذ ناپذیر می‌شوند. هر دربی، حتی درب‌هایی که به نام ضد آب در بازار به فروش می‌رسند، باید طوری طراحی شده باشند که رطوبت و آب به داخل بافت درب نفوذ نکند، زیرا کوچکترین نفوذ آبی به داخل کلاف درب، باعث پوسیدگی و باد کردن درب می‌شود.

موارد استفاده از درب یو پی وی سی

استفاده از درب یو پی وی سی سی هم برای داخل خانه و هم برای خارج از خانه امکان پذیر است. این نوع درب‌ها به علت داشتن مقاومت بالا در عین سبکی و هچنین مقرون به صرفه بودن برای نصب در منازل انتخاب خوبی به حساب می‌آیند. بهترین مکان‌ها برای نصب درب upvc :

  • درب یو پی وی سی برای حیاط
  • درب upvc برای تراس یا بالکن
  • درب upvc برای راهروها و راه پله‌ها
  • درب‌های ضد آب upvc برای سرویس‌های بهداشتی

درب upvc برای تراس یا بالکن

تراس و بالکن آپارتمان‌ها، محلی برای عبور و مرور هوا، تفریح و استراحت و حتی استفاده از باربیکیو یا انجام آشپزی است و باید غیرقابل نفوذ باشد. همچنین به علت امکان ورود و خروج انسان از آن، به خصوص بین طبقات طبقات یا در طبقات پایینی، باید کاملا امن باشد، بنابراین استفاده از این نوع درب برای تراس و بالکن شیشه ای مناسب ترین گزینه است. همچنین درب‌های یو پی وی سی با داشتن رنگ‌ها و طرح‌های متنوع، می‌تواند یکی از ارکان اصلی طراحی داخلی منزل شما شود.

درب یو پی وی سی بالکن دو لت بازشو
درب یو پی وی سی

درب upvc برای حیاط

اگر خانه ویلایی داشته باشید، استفاده از درب‌های یو پی وی سی برای ورودی حیاط شما به داخل خانه بسیار گزینه مناسبی است. از آنجا که این نوع از درب‌ها در انواع و مدل‌های مختلفی تولید می‌شود، به عنوان درب حیاط قابل استفاده می‌باشند.

برای مثال تصور کنید شما برای باز شدن درب به سمت باغچه حیاط خود، دوست دارید یک درب سر تا سر شیشه داشته باشید که به صورت کشویی باز و بسته شود، یا اینکه برای ورودی مهمان‌ها یک درب دوجداره یو پی وی سی طرح دار داشته باشید. اگر به این موارد فکر می‌کنید، مطمئن باشید که درب‌های upvc انتخاب خوبی هستند.

درب upvc بازشوی فرانسوی سفید برای حیاط
درب upvc

درب upvc برای راهروها و راه پله‌ها

از آنجا که راهروها و راه پله‌ها محل عبور و مرور هوا هستند و مهم ترین مسیر برای به هدر رفتن انرژی می‌باشد، بنابراین استفاده از این درب‌ها برای این قسمت بسیار کاربردی و مناسب است.

درب و پنجره upvc سفید سه لت نیم پنل
درب و پنجره upvc

در یو پی وی سی ضد آب برای سرویس‌های بهداشتی

در یو پی وی سی ضد آب انتخاب خوبی برای سرویس بهداشتی هستند. از آنجا که سرویس بهداشتی معمولا شستشو می‌شوند و به دفعات زیادی با آب در تماس هستند، بنابراین استفاده از درب upvc ضد آب برای این مکان‌ها مناسب است. زیرا به دلیل برخورد آب دچار پوسیدگی و رطوبت زدگی نمی‌شوند و عمر بالایی دارند. همچنین رنگ درب‌ها به خاطر وجود رطوبت از بین نمی‌رود. امکان شستشوی درب دوجداره سرویسی وجود دارد و برای نظافت آن‌ها می توان از آب و شوینده‌های معمولی استفاده کرد.

در یو پی وی سی تمام پانل، تمام شیشه، نیم پنل
در یو پی وی سی

چرا درب upvc ؟

استفاده از درب upvc کاربردهای زیادی دارد، این درب ها با داشتن ویژگی ضدآب و ایمنی بالا و همچنین عایق حرارتی و صوتی سبب می شود تا فضایی با آرامش و زیبایی هر چه بیشتر داشته باشید. این درب ها در ابعاد و طرح های مختلف تولید می شوند و تنوع زیادی برای انتخاب این محصول وجود دارد.

مکانیزم باز و بسته شدن درب upvc

قفل و سیلندر درب‌های upvc بدون حرکت دستگیره و تنها با فشار به طرف چارچوب درب، بسته می‌شوند. به این ترتیب زبانه قفل به حالت فنر مانند به طور موقت بسته می‌شود. توجه داشته باشید که معمولا با انجام این کار، درب upvc به طور نیمه بسته باقی می‌ماند، بنابراین امکان عبور جریان هوا، گرد و غبار و سر و صدا از آن وجود دارد. برای اینکه درب دوجداره به طور کامل بسته شود، باید دستگیره آن را به سمت بالا فشار دهیم، وقتی دستگیره را در این جهت حرکت دهیم، لنگه بازشوی درب به طرف چارچوب کشیده می‌شود و هم درز‌های بین لنگه و فریم به طور کامل بسته می‌شود.

نحوه باز و قفل کردن درب upvc

برای قفل کردن این نوع درب، در قدم نخست باید آن را بسته و دستگیره را تا انتها به سمت بالا فشار دهید پس از انجام این کار باید کلید یا سوئیچ روی سیلندر را در جهت بسته شدن درب تا انتها بچرخانید. این کار باعث قفل شدن حرکت دستگیره می‌شود. برای باز کردن قفل درب دوجداره upvc نیز، بایستی کلید را در جهت باز شدن درب تا انتها بچرخانید. پس از این کار دستگیره را به سمت پایین فشار دهید تا قفل باز شود.

درب upvc
درب پی وی سی

قیمت درب یو پی وی سی

هر کدام از درب یو پی وی سی بسته به نوع و مدلشان، قیمت مشخصی دارند. مثلا قیمت درب‌هایی که با طرح‌های کلاسیک و دارای برش‌های زیاد شیشه و طرح‌های مختلف می‌باشد، بیشتر از درب‌های ساده و بدون طرح و نقش است. زیرا تولید درب‌های دوجداره طرح دار از درب‌های ساده دشوارتر است.

جهت استعلام قیمت و دریافت مشاوره رایگان با شرکت پنجره شهر تماس بگیرید.یا به آپارات پنجره شهر مراجعه نمایید.

محصولات دیگر پنجره شهر:

پروژه های اجرایی پنجره شهر

پروژه پنجره upvc دورولمینت در سرخرود
پروژه درب upvc دورولمینت در سرخرود
پروژه درب دوجداره فرانسوی طرح چوب
پروژه درب یو پی وی سی فرانسوی طرح چوب
پروژه درب و پنجره upvc املاک مهر آریا
پروژه درب upvc املاک مهر آریا
پروژه پنجره upvc دورولمینت در سرخرود
پروژه درب upvc دورولمینت در سرخرود
پروژه درب و پنجره upvc بابلسر
پروژه درب upvc بابلسر
پروژه درب و پنجره دوجداره شرکت باران مامطیر
پروژه درب یو پی وی سی شرکت باران مامطیر
امتیاز دهید

۹ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *