آیا درب و پنجره های upvc تغییر رنگ می دهند؟

آیا درب و پنجره های upvc تغییر رنگ می دهند؟


شاید شما هم صحبت‌های مختلف در مورد تغییر رنگ درب و پنجره های upvc شنیده باشید. این یکی از باورهای غلط بین مردم است که فکر می‌کنند تمام تولیداتی که از جنس pvc هستند در مقابل نور آفتاب به مرور زمان به رنگ زرد متمایل می‌شوند.در این مقاله به موضوع آیا درب و پنجره های upvc تغییر رنگ می دهند؟ می پردازیم.

سازگاری پروفیل upvc

مطابق با استاندارد جهانی کلیه تولیدات پتروشیمی و پلاستیکی مانند upvc باید مطابق با شرایط آب و هوایی همان کشور باشد. متاسفانه در ابتدای ورود سیستم‌های دوجداره به ایران و مخصوصا پروفیل‌های upvc بدلیل عدم نظارت و کنترل تطبیق این پروفیل‌ها با شرایط جوی ایران بسیاری از برندهای چینی و کره‌ای و آلمانی و ترکیه‌ای وارد ایران شدند که متناسب با آب وهوای ایران و مخصوصا میزان اشعه فرابنفش موجود در کشور نبود.

زرد شدن پنجره پی وی سی
زرد شدن پنجره پی وی سی

 تاثیر آب و هوا در تغییر رنگ درب و پنجره های upvc

برخلاف تصور عموم که میزان تغییر رنگ پروفیل upvc را وابسته به دمای محیطی مناطق مختلف می‌پندارند، باید گفت که دمای هوا تاثیری روی تغییر رنگ پروفیل ندارد بلکه میزان و نحوه تابش نور خورشید تاثیر گذار است.

مواد اولیه پروفیل upvc

درصد مصرف استابیلایزر بسیار بیشتر از ماده pvc در پروفیل upvc می باشد. در اکسید تیتانیوم یا تیتان از جمله مهم‌ترین موادی هستند که در استابیلایزرها و ذرات pvc استفاده می‌شود. نقش این ماده بعنوان رنگدانه و همچنین حفاظت پروفیل در برابر اشعه uv خورشید می‌باشد.

تغییر رنگ پنجره
تغییر رنگ پنجره

تیتان یا دی اکسید تیتانیومی که در پروفیل upvc استفاده می‌شود باید مشخصات ویژه‌ای داشته باشد. این ماده جایگزین دیگری هم دارد اما با اینکه از لحاظ عناصر یکسان هستند، مناسب استفاده در پروفیل upvc نیستند و از نظر استانداردهای RAL آلمان نیز مورد تایید نمی‌باشند. به غیر از انتخاب دی اکسید تیتانیوم با کیفیت بالا، انتخاب میزان مناسبی از غلظت دی اکسید تیتانیوم نیز در کیفیت و تغییر رنگ پنجره دوجداره تاثیر دارد. میزان غلظت این ماده بر اساس شرایط اقلیمی و آب و هوایی منطقه مورد استفاده، مشخص می‌شود.

در نتیجه بهتر است از پروفیل‌هایی استفاده کنید که مورد تایید RAL آلمان هستند و از استاندارد‌های کیفیت پروفیل برخوردار هستند. همچنین در قیمت پنجره دوجداره خیلی دنبال ارزان خرید کردن نباشیم تا دیگر نخواهیم برای اصلاح زرد شدن پروفیل دنبال راه چاره بگردیم.

برای مشاهده نمونه کارهای ما به آپارات پنجره شهر مراجعه نمایید.

رنگ پنجره خانه
تغییر رنگ درب و پنجره های upvc

در صورتی که پروفیل upvc با آب و هوای ایران مطابقت نداشته باشد به مرور زمان و یا با شستشو لایه سطحی آنها آسیب می‌بیند و زرد رنگ خواهد شد. متاسفانه هیچ راهی برای از بین بردن این لایه زرد رنگ وجود ندارد. پیشنهاد ما این است که در هنگام خرید، از پروفیل‌های دارای استاندارد RAL ، محصول خود را انتخاب کنید.

شرکت پنجره شهر تولید کننده انواع درب و پنجره دوجداره با کیفیت، توری پلیسه، اسکای لایت و … می‌باشد. جهت سفارش محصولات و یا مشاوره با کارشناسان ما تماس بگیرید.

امتیاز دهید

۴ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *