اسپیسر پنجره دوجداره

اسپیسر پنجره دوجداره


در ساخت درب و پنجره دوجداره upvc از اسپیسر یا فاصله اندازها استفاده می‌شوند که در صنعت ساختمان کاربرد زیادی دارند. معمولا اسپیسر‌ها فضای بین میلگرد و قالب را تامین می‌کند. اصولا قاب‌های شیشه‌ای پنجره به وسیله یک اسپیسر یا فاصله انداز جدا می‌شوند. اسپیسر پنجره قطعه‌ای می‌باشد که دو قاب شیشه‌ای را در یک پنجره دوجداره از همدیگر جدا می‌کند و گازی را در بین آنها محفوظ می‌سازد. در این مقاله به موضوع اسپیسر پنجره دوجداره چیست می پردازیم.

تاریخچه اسپیسر

در گذشته جنس فاصله اندازهای شیشه‌ها از فلز یا فیبر بود که مقاومت بالایی نداشتند. اسپیسر فلزی پنجره دوجداره رسانای حرارتی هم می‌باشد، امروزه متخصصان برای افزایش مقاومت اسپیسرها و برای کاهش اتلاف گرما از طریق فاصله اندازها و افزایش عملکرد گرمایی، فاصله اندازها را از موادی که کمتر رسانا هستند مانند فوم ساختمانی و پلاستیک می‌سازند.

اسپیسر شیشه به قطعاتی کوچک که می‌توانند پلاستیکی یا فلزی باشند گفته می‌شوند که برای جدا کردن و پشتیبانی از دو یا سه شیشه در یک پنجره چند جداره کار می‌کنند. ابتدا دو صفحه شیشه توسط چسب شیشه دوجداره به هم متصل شده و اسپیسر شیشه صفحات را در جای خود نگه می‌دارد، بنابراین فضای هوایی پر از گازهای نجیب مانند گاز آرگون یا کریپتون در پنجره‌ها ایجاد می‌کنند.

اسپیسر شیشه بخش مهمی از هر واحد پنجره است زیرا ضمن ارتقا مهر و موم حرارتی و رطوبتی پنجره، باعث تقویت تمامیت ساختاری پنجره می‌شوند و باعث افزایش اثر بخشی آن می‌شوند. کیفیت این مهر و موم‌ها نیز موجب توانایی عایق بندی پنجره دوجداره میشود.

اسپیسر شیشه
اسپیسر شیشه

ساختار اسپیسر پنجره دوجداره

اکثر اسپیسر شیشه‌ها از نوعی فلز یا پلاستیک تشکیل شده‌اند. اسپیسر شیشه فلزی نسبت به انواع فوم قوی‌تر و با دوام تر است، اما از نظر عایق بودن حرارتی ضعیف تر می‌باشد. انواع جدیدی از اسپیسر شیشه‌ها برای افزایش کارایی فضا و به حداکثر رساندن کارایی تولید می شوند. در حال حاضر، انواع انعطاف پذیر اسپیسر شیشه از جمله کارآمدترین انواع هستند. آنها معمولا از اسپیسر‌های نوع فلزی عایق‌تر هستند و چگالی کمتر دارند و مهر و موم بهتری نشان می‌دهند. این مهر و موم‌ها همچنین عایق صوتی بهتری نسبت به سایر انواع هستند.

اسپیسر شیشه چیست
اسپیسر شیشه چیست
اسپیسر شیشه دوجداره
اسپیسر شیشه دوجداره

نحوه نصب در پنجره دوجداره

  • ابتدا داخل اسپیسرها با ماده ضد رطوبت پر می‌شوند.
  • برای تزریق گاز از دو گوشه سوراخ دار در قطر شیشه‌ها استفاده می‌شود.
  • بعد از آن طول و عرض اسپیسرها با استفاده از گوشه‌ها به هم متصل می‌شوند.
  • اسپیسر آماده شده را روی یکی از شیشه‌ها و شیشه دیگر روی آن قرار می‌گیرد.
  • با استفاده از چسب درزگیر مناسب شیشه دوجداره upvc حدفاصل دو شیشه درزگیری می‌شود.
  • سپس به این دلیل که بعد از دوجداره شدن شیشه دیگر امکان دسترسی به سطح داخلی شیشه نیست، با دستگاه شستشو و به صورت دستی با مواد پاک کننده شیشه این کار صورت می‌گیرد.
  • با استفاده از دستگاه تزریق گاز، گاز آرگون از یک سمت وارد و هوای داخل شیشه از قطر دیگر خارج می‌شود. پس از تزریق گاز، درزگیری کامل می‌شود و شیشه‌های برش داده شده باید به خوبی تمیز شوند تا گرد و غبار و حتی کوچکترین لکه‌ای روی سطح داخلی باقی نماند.

ویدئو نصب اسپیسر در آپارات پنجره شهر

اسپیسر شیشه
اسپیسر شیشه
اسپیسر پنجره دوجداره
اسپیسر پنجره دوجداره

بهترین سیستم اسپیسر شیشه

بهترین سیستم اسپیسر شیشه، سوپر اسپیسر است. این بهترین راهکار است زیرا باعث بهبود چشمگیر دمای سطح شیشه، جذب صوتی مناسب، کاهش فشار روی درزگیرها، مقاومت در برابر جریان مناسب گرما می‌شود و در مقابل تراکم نسبت به سایر سیستم‌های اسپیسر شیشه بهتر مقاومت می‌کند.

مزایا اسپیسر پنجره دوجداره

  • عایق صوتی
  • کاهش اتلاف گرما
  • کاهش جریان حرارتی در پنجره
اسپیسر
اسپیسر
اسپیسر شیشه دوجداره
اسپیسر شیشه دوجداره

ارائه بهترین خدمات پنجره upvc، نمای شیشه ای، سقف شیشه ای ، پرده مدرن و … توسط تیم پنجره شهر

امتیاز دهید

۵ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *