نصب بدون تخریب

نصب بدون تخریب


تعویض پنجره قدیمی با دوجداره بدون تخریب ممکن است یکی از دغدغه‌های افرادی باشد که قصد دارند پنجره‌های معمولی ساختمان خود را به دوجداره تبدیل کنند. یکی از مزیت‌های درب و پنجره upvc و دوجداره قابلیت نصب آن بر روی ساختمان‌هایی با درب و پنجره قدیمی، تک جداره یا دوجداره و … است. امروزه، بسیاری از ساختمان‌ها پنجره دوجداره دارند، در عین حال هنوز هم پنجره قدیمی در گوشه و کنار شهر دیده می‌شود و پنجره‌های اغلب ساختمان‌های شهر دوجداره نیستند. ساختمان‌هایی که پنجره قدیمی دارند، اغلب از نظر تهویه و عایق بندی صوت و حرارت دچار مشکل هستند.

معمولا اکثر افراد برای تعویض پنجره این تصور را دارند، که باید همه خانه را به هم بریزند، اطراف پنجره را تخریب کنند، پنجره قدیمی را با ریخت و پاش‌های زیاد از جا در آورند، در نهایت پنجره جدید را نصب کنند و بساط گچ و سیمان و رنگ را برای بازسازی اطراف پنجره آماده کنند.

همین تصور موجب شده که خیلی از این افراد برای تعویض پنجره های قدیمی خود اقدام نکنند و با منصرف شدن از این کار، خودشان را از مزایای پنجره دوجداره upvc محروم کنند. اما راه حل این موضوع در دستان ماست و آن هم تعویض درب و پنجره بدون حتی کوچکترین تخریب و بنایی می‌باشد.

بیشتر بخوانید: حفاظ شیشه ای پنجره

نصب پنجره دوجداره بدون تخریب

جهت نصب پنجره دوجداره بدون تخریب ابتدا باید تصمیم بگیرید که چه نوع پنجره‌ای را می خواهید جایگزین پنجره قدیمی خود کنید، پنجره upvc یا پنجره دوجداره آلومینیومی. نصب پنجره upvc یا آلومینیوم تفاوت زیادی در روند کار ندارد و فقط به سلیقه شما بستگی خواهد داشت، انتخاب پروفیل موردنظر به آگاهی شما نیاز دارد.

نصب پنجره دوجداره بدون تخریب
نصب پنجره دوجداره بدون تخریب

اندازه گیری ابعاد پنجره تعویضی برای استعلام قیمت مهم است. که برای اندازه گیری نباید فریم آهنی پنجره را در نظر بگیرید. چون پروفیل بازسازی طوری طراحی شده است که در این فریم قاب شده و بعد از پیچ شدن عایق بندی و درزگیری می‌شود.

تعویض پنجره قدیمی با دوجداره
تعویض پنجره قدیمی با دوجداره

مزایای تعویض پنجره قدیمی با دوجداره

  • افزایش طول عمر درب و پنجره
  • تنوع در انتخاب درب و پنجره و یراق آلات
  • وزن کم، سهولت در نظافت و سرعت در نصب
  • عدم تغییر رنگ و حالت در برابر تابش اشعه خورشید
  • غیر قابل اشتعال در آتش سوزی‌ها و دوام و استحکام بالا
  • تنوع بسیار زیاد در طرح  و رنگ و نحوه بازشو
  • تعویض بدون تخریب در کمترین زمان
  • جلوگیری از هدر رفت انرژی
  • عایق صوتی بسیار مناسب
  • جلوگیری از ورود آب باران
  • صرفه اقتصادی

بیشتر بخوانید: بهترین پنجره دوجداره

جلوگیری از هدر رفت انرژی

درب و پنجره‌های دوجداره از هدر رفتن انرژی خانه شما جلوگیری می‌کند و در کمک به رونداین روزها قیمت انرژی برق و گاز نسبت به گذشته افزایش یافته است. با افزایش قیمت انرژی، ضرورت حفظ انرژی موجود در فضای خانه یا دفترکار و جلوگیری از هدر رفتن انرژی بیشتر احساس می‌شود. نصب پنجره‌های دوجداره به جای مدل‌های قدیمی، علاوه بر اینکه موجب صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌شود و به محیط زیست کمک می‌کند، هزینه‌های مصرف انرژی را نیز کاهش می‌دهد. پنجره‌های دوجداره موجب می‌شود که در زمستان گرمای داخلی خانه و در تابستان، سرمای ایجاد شده با وسایل سرمایشی در داخل خانه حفظ شود. این پنجره‌ها همچنین در حالت بسته از ورود گرد و غبار به داخل محیط خانه جلوگیری می‌کند و مانع نفوذ آلودگی هوا به داخل خانه می‌شوند.

تعویض پنجره قدیمی با دوجداره
تعویض پنجره قدیمی با دوجداره

صرفه اقتصادی

تعویض درب و پنجره‌های قدیمی شما با درب و پنجره‌های دو جداره upvc با هزینه‌ی کم، صرفه اقتصادی طولانی مدتی برای شما دارد که با کاهش هزینه‌های مصرفی ساختمان در مدت کوتاهی هزینه تعویض را به شما باز می‌گرداند.

تنوع بسیار زیاد در طرح  و رنگ و نحوه بازشو

با جایگزینی درب و پنجره‌های قدیمی آهنی یا آلومینیومی خود با نمونه دوجداره می‌توانید از نمونه‌های متنوع بازشوها و طرح و رنگ‌های این نوع پنجره بهره مند شوید.

تعویض بدون تخریب در کمترین زمان

بسیاری از مردم تصور می‌کنند که وقتی قصد تعویض پنجره‌های قدیمی خود را دارند باید قسمت‌های مربوط به پنجره را خراب کنند که این موضوع خود به خود فکر تعویض پنجره را از ذهن آن‌ها بیرون می‌کند این در صورتی است که تعویض پنجره‌ها در کمترین زمان ممکن و بدون نیاز به تخریب صورت می‌گیرد.

جلوگیری از ورود آب باران

سوراخ‌های مخصوص مجرای آب در درب و پنجره‌های دوجداره، از ورود آب و رطوبت کاملا جلوگیری می‌کند.

نحوه تعویض پنجره های قدیمی با دوجداره
نحوه تعویض پنجره های قدیمی با دوجداره

عایق صوتی بسیار مناسب

درب و پنجره‌های دوجداره upvc استاندارد و مناسب می‌تواند تا میزان زیادی باعث کاهش آلودگی صوتی اطراف خانه شما شود.

علاوه بر تاثیر پنجره دوجداره بر صرفه‌جویی در مصرف انرژی، این پنجره‌ها برای حفظ آرامش خانه نیز تاثیرگذار هستند. معمولا میزان آلودگی‌های صوتی در شهر توسعه یافته امروزی بسیار زیاد است. زمانی که پنجره‌های معمولی و قدیمی روی دیوار خانه‌هایمان نصب هستند، این سرو صداها بیش از همیشه به گوش می‌رسد، اما گوش انسان به مرور زمان به آن‌ها عادت می‌کند و آن‌ها را نمی‌شنود. با این وجود، آلودگی‌های صوتی باز هم بر سلامت انسان تاثیر می‌گذارند. بنابراین تعویض پنجره‌ها و جایگزین کردن آن‌ها با پنجره‌های دوجداره، نقش مهمی در حفظ سلامتی انسان دارد.

افزایش ارزش اقتصادی ملک

اگر پنجره قدیمی خانه با محل کار خود را تغییر دهید و پنجره upvc دوجداره نصب کنید، ارزش ملک شما بالا می رود. بنابراین حتی اگر در آینده نیز قصد خرید و فروش ملک خود را داشته باشید، تغییر پنجره‌های قدیمی یک سرمایه گذاری آینده نگرانه به حساب می‌آید که موجب افزایش قیمت ملک شما خواهد شد. بنابراین اگر با دیدگاه اقتصادی نیز به موضوع نگاه کنیم، ممکن است در ابتدا برای نصب پنجره های جدید هزینه کنیم، اما در طولانی مدت یک سرمایه گذاری سودآور انجام داده ایم.

تعویض پنجره قدیمی با دوجداره
تعویض پنجره قدیمی با دوجداره

اقدامات لازم جهت تعویض درب و پنجره قدیمی

برای انجام این کار بهتر است نسبت به تغییراتی که می‌خواهید انجام دهید و تیم حرفه‌ای که کارتان را به آن‌ها می‌سپارید، اطلاعات کافی و مناسبی داشته باشید تا محصول نهایی با آن چه که مد نظرتان است مطابقت داشته باشد. برای این امر باید مراحلی را طی کنید که ما در این جا توضیح مختصری برایتان ارائه می‌دهیم.

مرحله اول

برای تعویض پنجره‌های قدیمی ابتدا باید تصمیم بگیرید که چه نوع پنجره‌ای را قرار است جایگزین پنجره قدیمی خود کنید. برای مثال پنجره‌های یو پی وی سی مد نظر شماست یا پنجره‌های آلومینیومی. تعویض پنجره‌های قدیمی با upvc و یا آلومینیوم تفاوت زیادی در روند کار ندارند و این فقط سلیقه شماست که مقدم بر کار است.

مرحله دوم

قدم بعدی در این کار، انتخاب پروفیل مورد نظر است و این امر نیاز به آگاهی شما از ساختار و برند پروفیل‌ها دارد که با مطالعه مقاله “پروفیل‌هافمن یا وینتک” می توانید اطلاعات مفیدی در این زمینه کسب کنید.

مرحله سوم

در این مرحله نیاز است برای استعلام از حدود قیمت تعویض پنجره، ابعاد درب و پنجره را خود اندازه‌گیری کنید از جدیدترین قیمت پنجره دوجداره نیز اطلاع داشته باشید. پیشنهاد میکنیم این عمل را به تیم حرفه‌ای پنجره شهر بسپارید.

تعویض پنجره قدیمی با دوجداره
تعویض پنجره قدیمی با دوجداره

مرحله چهارم

در نهایت، بعد از استعلام قیمت و توافق بین کارفرما و تیم کاری حرفه‌ای، نصاب پنجره دوجداره در محل حاضر شده، و ابعاد دقیق را محاسبه می‌کند و سپس عملیات تولید انجام می‌شود.

به طور کلی تعویض پنجره قدیمی به راحتی انجام می‌شود و ساده ترین عملیات ساختمانی می‌باشد، برای تعویض درب و پنجره قدیمی با درب و پنجره upvc و آلومینیوم احتیاج به مصالح ساختمانی نبوده و درب و پنجره به وسیله پیچ و فوم‌های مخصوص روی فریم درب و پنجره قدیمی نصب می‌شود.

در آغار عملیات نصب، و ابتدا تمام ستون های افقی و عمودی قاب پنجره قدیمی با استفاده از فرز مخصوص بریده می‌شود و تنها فریم محیطی پنجره قدیمی داخل دیوار باقی می‌ماند. سپس پنجره‌های جدید دوجداره upvc روی این قاب با استفاده از پیچ‌های محکم نصب می شود. پس از نصب پنجره‌ها، دور تا دور آن‌ها با استفاده از فوم و چسب مخصوص، آب بندی و عایق می‌شود.

تعویض پنجره قدیمی با دوجداره
تعویض پنجره قدیمی با دوجداره

پنجره های قدیمی بدون هرگونه تخریب تعویض می شوند

تعویض پنجره های قدیمی با پنجره دوجداره upvc جدید، نیاز به هیچ گونه تخریبی ندارد و یکی از ساده ترین عملیات ساختمانی به شمار می‌رود. برای تعویض پنجره‌ها هیچ گونه مواد و مصالح ساختمانی لازم نیست و تنها باید، پرده‌ها را باز کنید، اطراف هر پنجره را تا دو متر از لوازم خانه خالی کنید و روی مبلمان را با پارچه‌ای بپوشانید تا جا به جا و باز و نصب کردن پنجره‌ها آسیبی به لوازم شما نرساند و باعث کثیف شدن آن‌ها نشود.

نصب پنجره دوجداره بدون فریم
تعویض پنجره بدون تخریب

مراحل تعویض پنجره دوجداره

در آغاز کار عملیاتی نصب، ابتدا تمام ستون‌های افقی و عمودی قاب پنجره قدیمی با استفاده از فرز مخصوص بریده می‌شود و تنها فریم محیطی پنجره قدیمی داخل دیوار باقی می‌ماند. سپس پنجره‌های جدید دوجداره upvc روی این قاب با استفاده از پیچ‌های محکم نصب می‌شود. معمولا پس از اتمام کار، فریم محیطی پنجره قدیمی به هیچ عنوان دیده نمی‌شود.

تعویض پنجره قدیمی با دوجداره
تعویض پنجره قدیمی با دوجداره

پس از نصب پنجره‌ها دور تا دور آن‌ها را با استفاده از فوم و چسب مخصوص، آب بندی و عایق بندی می‌شود. حالا نوبت نصب شیشه‌های دوجداره است و پس از آن دیگر کار تمام می‌شود. معمولا نصاب‌ها در انتها برای رگلاژ پنجره دوجداره اقدام می‌کنند. اما حواستان باشد، اگر فراموش کردند حتما انجام این کار را در پایان نصب از آن‌ها درخواست کنید.

تعویض پنجره بدون تخریب
تعویض پنجره بدون تخریب

تعویض پنجره آهنی با upvc

تعویض پنجره آهنی با upvc بدون تخریب بدین شکل می‌باشد که لنگه ها و شیشه‌های پنجره قدیمی برداشته شده و فریم دور تا دور پنجره، که در دیوار فرو رفته باقی می‌ماند. پنجره دوجداره upvc یا آلومینیومی به فریم باقی مانده پیچ می‌شود، به دلیل استفاده از پروفیل‌های مخصوص تعویضی معمولا قسمت کمتری از فریم محیطی بعد از نصب پنجره دوجداره upvc یا آلومینیومی دیده می‌شود.

تعویض پنجره قدیمی
تعویض پنجره قدیمی

قیمت پنجره دوجداره تعویض شده

قیمت پنجره‌های دوجداره به جنس پروفیل، نوع یراق آلات پنجره دوجداره که در آن‌ها استفاده می‌شود، ابعاد پنجره آهنی و قدیمی، رنگی بودن یا نبودن پنجره و قیمت شیشه آن بستگی دارد. بنابراین جهت اطلاع دقیق از قیمت خرید و نصب پنجره‌های دوجداره با شماره‌های مندرج شده در سایت با ما تماس بگیرید.

برای مشاهده نمونه کارهای ما به آپارات پنجره شهر مراجعه نمایید.

تبدیل پنجره معمولی به دوجداره
تبدیل پنجره معمولی به دوجداره

آیا تعویض درب و پنجره قدیمی نیاز به بنایی دارد ؟

به دلیل تصور اشتباه از عواملی همچون تخریب دیوارهای منازل، بنایی طولانی مدت، گچ بری، رنگ آمیزی و هزینه‌های سرسام آور تعویض درب و پنجره است که آن ها را قانع می‌کند از همان درب و پنجره‌های قدیمی با کمترین کیفیت و کارایی مطلوب استفاده کنند که مقررات بی‌شماری دارد و مهم‌ترین آن افزایش هدر رفت انرژی و به دنبال آن افزایش هزینه اقتصادی می‌باشد. اما راه حل این موضوع در دستان ماست و آن هم تعویض بدون حتی کوچکترین تخریب و بنایی است.

اگر ساختمان در حال نوسازی و تعمیر باشد پیشنهاد ما استفاده از خدمات تعویض درب و پنجره آهنی و آلومینیومی با upvc است و بهتر است که فریم آهنی قدیمی از داخل دیوار خارج شده و پنجره با استاندارد ساختمانی نصب گردد تا از فواید بی نظیر درب و پنجره دوجداره برخوردار شوید.

اما اگر منزل شما نیاز به تعمیر ندارد و انجام بنایی از وقت و حوصله شما خارج است، در اینجا پیشنهاد ما انجام کار تعویض بدون خرابی و بنایی است تا هزینه اضافی برای خانواد‌ه‌ها به بار نیاورد. برای تعویض درب و پنجره‌های آهنی و آلومینیومی تنها کافی است فریم‌های درب و پنجره‌های قدیمی در چارچوب خود باقی بماند و تمام اجزای داخلی آن ها جدا شود تا درب و پنجره upvc بنابر سلیقه شما برای پوشاندن فریم قبلی ساخته شده و به وسیله تعمیرکاران متخصص ما تعویض درب و پنجره قدیمی با درب و پنجره دوجداره بدون تخریب به بهترین نحو صورت گیرد.

تعویض پنجره قدیمی با دوجداره
تعویض پنجره قدیمی با دوجداره

شرکت پنجره شهر تولید و عرضه کننده انواع درب و پنجره دوجداره upvc و آلومینیوم، نمای شیشه ای ، توری پلیسه، سقف متحرک استخر و … می‌باشد. جهت سفارش محصولات و یا مشاوره با کارشناسان ما تماس بگیرید.

امتیاز دهید

۷ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *