نما شیشه ای یا کرتین وال چیست؟

نما کرتین وال از آن دست از نماهای ساختمان است که در نگاه اول می‌تواند جلب توجه کند. نمای زیبا برای هر ساختمان و خانه‌ای سبب می‌شود تا جذابیت ظاهری آن مجموعه بیشتر شود. حتی نمای ظاهری ممکن است در شناخته شدن مجموعه‌های ساختمانی نیز تأثیر داشته باشد و سبب شود تا مجموعه‌ای در یک شهر معروف و مشهور شود.

نما کرتین وال نوعی نما شیشه‌ ای است که به‌عنوان یک دیوار غیرسازه‌ای شناخته می‌شود. غیرسازه‌ای بودن این نما به معنای آن است که این سیستم وزن هیچ بخشی از ساختمان را تحمل نمی‌کند. این سیستم‌ها به‌طورمعمول با استفاده از نوعی پیچ و یا جوش به ساختار ساختمان متصل می‌شوند.

در واقع با نصب صحیح نما کرتین وال یا نما شیشه‌ای، سنگینی حاصل از وزن شیشه‌ها و بار انرژی‌های حاصل از باد، طوفان و بارندگی‌ها، معمولا متوجه پوسته خارجی نمای ساختمان می‌شود و متوجه خود ساختمان نخواهد بود و می‌توان گفت که سیستم نما کرتین وال، یک سازه مجزا در ساختمان به شمار می‌رود.

مزایای نما شیشه ای

از جمله ویژگی‌های نما شیشه ای می‌توان به عایق حرارتی، رطوبت و عایق صوتی بودن آن اشاره کرد. این ویژگی‌های ذکر شده در نمای ساختمان باعث بهینه‌سازی دمای محیط و نور می‌شود؛ در نتیجه مصرف انرژی‌های مختلف از جمله برق در ساختمان‌هایی که در نمای آن‌ها از کرتین وال استفاده می‌شود، به طرز چشمگیری کاهش پیدا می‌کند.

از طرفی دیگر، مقاومت خوبی در برابر زلزله‌های شدید دارد. یکی از ویژگی‌هایی که باعث پرکاربرد بودن این نما شده، نصب آسان و سریع آن است.

مجموعه پنجره شهر با سال ها تجربه در زمینه تولید و نصب انواع درب و پنجره و اجرای نما شیشه ای، آماده ارائه مشاوره رایگان و همراهی شما عزیزان می باشد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)